RWS zoekt leden klantenpanels! RWS zoekt leden klantenpanels! RWS zoekt leden klantenpanels! RWS zoekt leden klantenpanels!

24 uur per dag contact met je woningcorporatie? 

24 uur per dag, zeven dagen per week contact op kunnen nemen met je woningcorporatie. Klanten bepalen waar en wanneer ze hun zaken met RWS regelen. Dit is het beeld dat wij hebben voor de toekomst. Maar hoe richten we dat in zodat we klanten beter kunnen helpen? Om dat te weten te komen, zoeken we klantenpanelleden. 

 

Projectmanager Andrea Reynierse legt uit: “RWS 24/7 gaat over de manier waarop klanten contact met ons opnemen: via onze website, via de telefoon of aan de balie. We willen steeds meer digitaal gaan werken, maar hoe richten we dat zo efficiënt en klantgericht mogelijk in? En wat is de toegevoegde waarde voor de klant? Uiteindelijk moeten onze klanten het verschil in positieve zin merken.”

Waarom een nieuw systeem?
“Het is een verschuiving van de manier waarop we al werken. We willen de klant zo goed mogelijk helpen en merken dat klanten steeds meer zelf willen bepalen wanneer en hoe ze ons benaderen. Als klanten digitaal hun melding kunnen plaatsen, hoeven ze bijvoorbeeld geen rekening te houden met openingstijden en ook niet naar ons kantoor te komen. Dat scheelt tijd en moeite. De vraag aan onze klantenpanels is onder andere hoe we onze communicatie in moeten richten zodat we het zo makkelijk mogelijk maken voor de klant”, aldus Andrea Reynierse. “We moeten de klant beter bedienen op digitaal gebied.”

Klantenpanels: hoe werkt het?

Twee klantenpanels komen elk tweemaal bijeen om over het thema van dit jaar mee te denken en te discussiëren. Ieder panellid woont dus twee sessies bij van elk twee uur, in september en in november. Vorig jaar dachten de panels mee over het thema Duurzaamheid. “Ik vond het leuk om mee te doen omdat ik heel nieuwsgierig ben”, gaf één van de panelleden van vorig jaar aan. En: “De materie was af en toe lastig, maar het was fijn dat we er zo vroeg bij betrokken werden.” Gelukkig bleek het meedenken niet voor niets volgens een ander panellid: “RWS heeft ook echt iets gedaan met wat we gezegd hebben.” Ook gaven de panelleden aan dat ze een grotere inbreng van jongere klanten tot 40 jaar nodig vinden. Daarom zoeken we vooral in die categorie naar panelleden. Maar uiteraard zijn alle klanten van RWS welkom om mee te denken.

Denk mee met RWS!

Wij zijn op dit moment vooral nog zoek naar klanten tot en met 40 jaar die willen meedenken, maar natuurlijk is iedereen van harte welkom. Tot eind augustus kunt u zich aanmelden door een e-mail met adresgegevens, telefoonnummer en geboortedatum te sturen naar info@rwsgoes.nl.