Klantenpanels RWS 24/7 van start Klantenpanels RWS 24/7 van start Klantenpanels RWS 24/7 van start Klantenpanels RWS 24/7 van start Klantenpanels RWS 24/7 van start

Maandagavond 15 september vond de eerste bijeenkomst van het eerste klantenpanel over RWS 24/7 plaats. Een goede bijeenkomst met een positief kritische houding van de aanwezige panelleden.

 

Het klantenpanel dacht mee over de digitalisering van RWS, waarmee de corporatie het klanten zo makkelijk mogelijk wil maken: RWS 24/7. 24 uur per dag, 7 dagen per week terecht kunnen bij uw corporatie, wanneer het u uitkomt. Bedenkt u 's avonds op de bank dat u die lekkende kraan nog wilt laten maken? Dan benadert u ons op dat moment en niet pas wanneer ons kantoor open is. Dat is het idee.

De bijeenkomst begon met een aantal inspirerende filmpjes, een blik in de verre toekomst. Daarna gingen de panelleden aan de slag met de hoofdprocessen waar we als woningcorporatie  en klanten mee te maken hebben. Bijvoorbeeld het opzeggen van de huur, kan dat digitaal of moet dat persoonlijk? En een rondleiding door het huis waarin je geïnteresseerd bent?

Persoonlijk contact niet vergeten
De vijftien panelleden deelden hun ideeën hierover met ons. De panelleden benadrukten onder andere dat RWS in dit proces het persoonlijk contact niet moet vergeten. Want het gaat om persoonlijke zaken. Dat advies nemen wij uiteraard ter harte. Dat het voor sommige zaken soms makkelijker is om ons digitaal te benaderen, zagen zij ook in. Maar dan wel op zo'n manier dat het voor onze huurders zo makkelijk mogelijk is en dat we ze daarbij helpen. En daar gaan we het in november met ze over hebben. Want alles wat we doen, doen we nog steeds voor onze huurders, al onze huurders.

Jongerenpanel
Dinsdagavond 16 september gaat het tweede klantenpanel aan de slag. Hierin zijn de jongeren vertegenwoordigd. Wij zijn benieuwd naar hun ideeën.