Bewonersgroep Cruytooren lanceert eigen website Bewonersgroep Cruytooren lanceert eigen website Bewonersgroep Cruytooren lanceert eigen website Bewonersgroep Cruytooren lanceert eigen website Bewonersgroep Cruytooren lanceert eigen website

Hoe informeer je de bewoners die je als bewonerscommissie vertegenwoordigt? De bewonersgroep Cruytooren in Goes heeft er wat op gevonden. Naast het mededelingenbord in de centrale hal, is er sinds kort een eigen website in de lucht: www.cruytooren.nl

 

De bewonersgroep behartigt de collectieve belangen van de bewoners in de Cruytooren, een complex met 42 huurwoningen van RWS. Daarnaast wil de bewonersgroep de leefbaarheid binnen de Cruytooren bevorderen, evenals het contact tussen de bewoners. De groep bestaat uit Gillis Karreman, Hanneke Meeuwsen, José van der Kelen en Ronald Philipse.
"Wij overleggen met RWS over algemene zaken, zoals het onderhoud, de gemeenschappelijke tuin, de schoonmaak en storingen. En dat koppelen we ook weer terug naar de bewoners", vertelt Hanneke Meeuwsen. Dat gebeurt door middel van huis-aan-huis verspreide brieven. Maar nu dus ook via het mededelingenbord en de website.
"Zo kun je veel directer communiceren", zegt Ronald Philipse. "Vroeger moest je 42 kopietjes maken en langs alle brievenbussen om ze te bezorgen, nu kun je bewoners veel directer en uitgebreider informeren via de site."

Bijdrage RWS
De website is ontworpen door Gillis Karreman, die ook voor het beheer zorgt. "Internet is hét communicatiemiddel van tegenwoordig", verklaart hij het initiatief. De bewonersgroep heeft de site gelanceerd in overleg met RWS. De corporatie leverde informatie en foto's en ziet de site ook als middel om met de bewoners van de Cruytooren te communiceren. Daarom heeft RWS financiën beschikbaar gesteld voor de site, en eerder voor het mededelingenbord in de hal.

Uitbreiding mogelijk
De site bevat informatie over de bewonersgroep zelf, actuele zaken, het een en ander over de historie van de locatie, ingezonden stukken en het schema waarop bewoners kunnen zien wanneer ze aan de beurt zijn om de algemene papierbakken te legen. Een fotoalbum - waarin nu bijvoorbeeld de in de binnentuin verblijvende pestvogel is te zien - en een contactformulier maken de site compleet. "Uitbreiding is mogelijk", zegt José van der Kelen. "We denken aan interviews met bewoners en met de molenaar van de molen hier vlakbij."